Allmän information

Nordiccraft ApS
CVR-nr: 43561227
Farvervej 39
8800 Viborg
Danmark
Maila: mail@nordiccraft.se

Betalning

Nordiccraft tar emot betalning med VISA, VISA Electron, Mastercard och Mobilepay. Betalning dras först när varan har skickats.

Alla belopp är i SEK. Svenska kronor och är inkl. MOMS.

Nordiccraft använder en godkänd betalningsserver som krypterar all din kortinformation med SSL (Secure Socket Layer) protokoll. Det innebär att din information inte kan läsas.

Vi tar inga kortavgifter.

Leverans (inkludere paketboxe)

Nordiccraft levererar alla vardagar. Beställningar skickas därefter på vardagar om de finns i lager.

Vi använder Postnord för frakt av våra varor.

Leveranser sker endast till Sverige.

Den förväntade leveranstiden är vanligtvis 5-7 arbetsdagar.

Överklaganderätt

När du handlar hos oss som konsument gäller köpavtalets regler för köp av varor.

Det innebär att du har rätt att klaga i 36 månader.

Om ditt klagomål är berättigat innebär det att du antingen kan få varan reparerad, ersatt, återbetald eller reducerad på priset, beroende på den specifika situationen.

Du måste annonsera inom ”skälig tid” efter att du upptäckt felet. Om du klagar inom två månader efter att felet upptäckts kommer reklamationen alltid i tid.

Om klagomålet är berättigat återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varan ska alltid skickas tillbaka i rätt förpackning. Kom också ihåg att få ett kvitto på frakt så att vi kan ersätta dig för fraktkostnader.

Förfrågningar ska riktas till och klagomål skickas till:

Nordiccraft ApS
Farvervej 39
8800 Viborg

Paket som skickas med bud accepteras inte.

Ångerrätt

Som konsument har du 14 dagars ångerrätt när du handlar hos oss.

Ångerfristen löper ut 14 dagar efter den dag du mottog din vara. Har du beställt flera olika varor i en beställning, men de levereras individuellt, löper tidsfristen från den dag du får den sista varan.

Gäller det ett avtal om regelbunden leverans av varor under en viss period, löper ångerfristen ut 14 dagar efter den dag du får den första varan.

Tidsfristen innebär att du har 14 dagar på dig från mottagandet att meddela oss att du vill ångra ditt köp. Du kan skicka ett mail till mail@nordiccraft.se eller använda standardformuläret för avbokning som du hittar längst ner i handelsvillkoren.

Du kan inte ångra köpet genom att vägra ta emot varan utan att samtidigt meddela oss.

Lämna tillbaka

När du har meddelat oss att du vill ångra ditt köp har du 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan till oss.

Du måste själv betala för att paketet ska returneras och du är ansvarig om det uppstår skador under transporten.

Ingen ångerrätt

Dessa avtal kan inte sägas upp:

Leverans av varor som har tillverkats enligt dina specifikationer eller har fått en distinkt personlig touch.

Varans skick när du skickar tillbaka den

Om varan har tappat i värde och det beror på att du har använt den på annat sätt än vad som var nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktionssätt, kan du endast få tillbaka en del av köpeskillingen. Hur mycket du kan få tillbaka beror på varans kommersiella värde, och i vissa fall kan det innebära att du bara kan få tillbaka fraktkostnaderna.

Vi rekommenderar att du skickar tillbaka varan i originalförpackningen.
Om originalförpackningen saknas kan detta leda till att varans värde minskar.

Återbetalning av köpesumman

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om varan är försämrad drar vi av det belopp du är ansvarig för.

Vi återbetalar alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (det gäller dock inte extra leveranskostnader i de fall du har valt en annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som vi erbjuder), senast 14. dagar från den dag vi mottagit ditt meddelande om att du vill säga upp avtalet.

Vi returnerar pengarna med samma betalningsmedel som du använde vid köpet, om vi inte har kommit överens om annat.

Vi kan hålla inne betalningen tills vi har tagit emot varan, såvida du inte skickar oss dokumentation om att du har returnerat den.

Varan skickas till:
Farvervej 39
8800 Viborg

Vi tar bara emot paket som skickas direkt till adressen.

Tillgång till klagomål

Om du som konsument vill klaga på ditt köp ska du kontakta på mejla mail@nordiccraft.se.
Om vi ​​inte kan hitta en lösning kan du skicka ett klagomål till:

Centrum för lösning av klagomål:

Hallå Konsument

https://www.hallakonsument.se/varor-och-tjanster-rattigheter/reklamera-fel-pa-vara-eller-tjanst/

Om du bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens onlineklagomålsportal här – http://ec.europa.eu/odr

Personuppgiftspolicy

Vi behöver följande information när du handlar hos oss:

Namn, adress, telefonnr. och e-postadress.

Vi registrerar och vidarebefordrar de personuppgifter som är nödvändiga för att kunna leverera varorna till dig.

Personuppgifterna registreras hos Nordiccraft och lagras i fem år, varefter uppgifterna raderas.

Vi samarbetar även med en rad andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen behandlar endast information för vår räkning och får inte använda den för sina egna syften.

Vi samarbetar endast med databehandlare i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt skydd.

Den personuppgiftsansvarige på www.nordiccraft.se är Nordiccraft ApS.

Du har rätt att få information om vilka uppgifter vi behandlar om dig.
Om du anser att informationen är felaktig har du rätt att få den rättad. I vissa fall är vi skyldiga att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. vara om dina uppgifter inte längre är nödvändiga i förhållande till det syfte för vilket vi skulle använda dem. Du kan också kontakta oss om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med lagen.
Du kan skriva till oss på: info@nordiccraft.se

Standard avbokningsformulär

Att returnera ditt köp är enkelt.
Du skickar helt enkelt paketet till adressen:

Nordiccraft ApS
Farvervej 39
8800 Viborg

Ett papper med ditt ordernummer på ska bifogas i paketet och vi behandlar omedelbart din retur när vi tar emot den!